Musjakt i skolan!

tjenamors!
Min skoldag har varit riktigt bra förutom en motgång som jag blev väldigt chockad över, men det tas inte upp här!
Efter lunchen skulle vi gå upp och fixa lite saker, bland annat så stog den söta munkbilen där, och självklart skulle jag och jenny ha munkar. Men innan det så satt jenny och tjatade om mjällmunkar, som kanske inte låter så roligt..
Men när jag väl skulle köpa mig mina munkar så kom det..   -  hej, jag vill ha två mjällmunk...  eller nej, jag vill ha två munkar!  Pinsamt men roligt, kunde inte sluta skratta på ett bra tag!
När vi väl kom tillbaka till skolan så hittade vi en mus som hade gömt sig bakom ett stort skåp. Och självklart kom vi på att vi skulle få ut den dära stackars musen för annars skulle vaktmästaren komma mer en råttfälla. Så vi drog bort hela skåpet, och när vi väl fick bort skåpet så kom den lille snabbefan och sprang över mina fötter och ut i korridoren med mig och tre andra efter, men tillslut tack vare våran snälla städerska så fick vi över soptunnan på musen, och sen fick vi över stackarn i en plastpåse, stolta som vi var med musen i påsen gick vi in till ettorna och sedan till våran klass och hade en liten uppvisning medans musen spelade död. Sedan gick vi ut för och lämna musen på backen så tappade självklart Sofia påsen så stackaren for i backen. Men när den väl kom ur påsen så sprang den snabbare en sekunden. Så idag räddade vi ett liv på en liten hjälplös mus, söt var den också! :D
Nu tänkte jag kila ut med hunden och sen vara duktig och plugga!

Tjiing



Kommentarer
Postat av: ellinor

haha, det där inlägget gjorde min dag, fick mig ett gott skratt iaf :D <3

2010-11-09 @ 19:11:44
URL: http://ellinorakerberg.blogg.se/
Postat av: ellinor

haha jag är mer biff än honom!! :D

2010-11-09 @ 19:44:50
URL: http://ellinorakerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0