I do not try to dance better than anyone else, i only try to dance better than myself

Någon som har satt mig i brand är en sak som jag länge beundrat.
Dans, det är någon som jag sen liten dragit mig till, men aldrig riktigt provat på. Sen För ca ett halvårsen så startade kga center här och hade med en dansstil som heter Ragga (dancehall på engelska)..
Så jag gick dit, provade på, och fastnade direkt för det! Jag blev själv väldigt chockad över att jag för en gångs skull fastnat för något. Innan det provade jag på alltifrån fotboll till trampolin. Något som jag nu ångrar är att jag inte började dansa redan som liten så man hade hunnit utvecklas tills denna ålder. Men som sagt två terminer har jag nu gått och jag ska börja på min tredje till höst. Utvecklingen på mig själv har gått riktigt bra tycker jag, har sett en stor skillnad från när jag började och det är riktigt kul att se. Första saken som jag känner att jag själv är duktig på och ser en utveckling av. Visst jag är inte så duktig ännu, har ett antal år kvar till jag kan säga att jag är en bra dansare. Men jag tycker själv att jag är duktig pågrund av min utveckling. Jag jämför mig inte med andra, utan dem ger mig inspiration och det ger så otroligt mycket. Så om två år, kommer jag vara riktigt stolt över mig själv! Jag dansar inte för att enbart bli duktig, man måste även ha med hjärtat och viljan till det. Det har förbättrat mitt jsälvförtorende och envisheten jätte mycket, är så glad över att de ger ut så många bra saker genom något som jag brinner för! Ska starta en nybörjargrupp i örebro med ragga nu till höst och dela med mig av min glädje. Det jag får uppleva vill jag att andra också ska få uppleva!
Zumba är något som jag också har dansat ungefär lika länge, något som är riktigt kul och även en träningsform.
Att bara släppa loss till musiken och låta svetten rinna, så skönt! Ska även bli zumbaledare nu till hösten och det är något som jag ser fram emot väldigt mycket. Hade detta varit för ett år sedan, hade jag aldrig ställt upp på detta, men tack vare dansen så är jag som en nu människa med drömmar som snart kommer bli min verklighet.
Är så stolt över mig själv, så himla stolt!
Har även världens bästaste vänner, familj och pojkvän som ger mig positiv energi, bästaste i världen ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0